cupkaka.blogg.se

om mig och min familj

Saffran i stora lass!

Publicerad 2012-11-29 21:06:00 i Allmänt

Idag har det varit bakstuga här hemma, jag och mammi har bakat i mängder.
Det vart över 100 st små biskvier, ca 100 lussekatter, ca 40 st saffransbullar med russin och vanilj, ca 40 st saffransbullar med bara vanilj, 4 st saffranslängder med mandelmassa och 1 saffranskrans med mandelmassa och vanilj :-)
Det tog heeeeela dan, satan vilken tid det tar när de ska jäsas och gräddas i omgångar.
Men roligt hade vi!! :-)
Lokis var assur och tyckte vi var dötråkiga, inget dög åt honom så till slut fick han gå ut och sova i vagnen....3 timmar senare vakna han..haha, han var tröttis!!
Men de va skönt, då han vi med mycket utan avbrott hela tiden.

Nu ska jag ta ett bad och sen blir det sängen!
Kraaaaam




Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-11-29 21:18:11

Å herre jisses vad ni har bakat!! :O Säg till om du vill ha hjälp åta upp det ;D

Svar: jaavisst :-) det får du gärna :-)
Emma Jansson

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Jansson

Emma heter jag, är 24 år gamma och bor i Bondbyn mellan Nora och Lindesberg med min sambo och våran son Loke som är 10 månader.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela